De achtste editie van Driving Dutch Design met maar liefst 26 ontwerp-talenten van start.
In katalysator programma Driving Dutch Design (DDD) helpen ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF) gedreven ontwerpers de volgende stap te maken in hun creatief ondernemerschap.
Elk jaar worden circa 20 studio’s geselecteerd voor een intensief professionaliseringstraject van 10 maanden. Iedere derde donderdag van de maand volgen deze Drivers gezamenlijk masterclasses op het gebied van profilering, communicatie, financiering, bedrijfsvoering en presentatie. Daarnaast ontwikkelen de ontwerpers zich persoonlijk met een ABN AMRO coach. En vanaf april werken zij in Bureau DDD samen om zich tijdens Dutch Design Week te presenteren in o.a. een expo, het ‘Drivers Pitch Event’ en een publicatie. Dit jaar doen er maar liefst 26 talenten mee, waaronder 4 ontwerp duo’s.
Ilona Roolvink (ABN AMRO), Patrick Aarts Sen (BNO) en Katja Lucas (DDF) zijn blij met de wederom toegenomen kwaliteit en diversiteit van de deelnemende studio’s. Aarts Sen: “We merken dat de alsmaar toenemende belangstelling voor het programma een sterke groep deelnemers heeft opgeleverd.” De deelnemers moeten het de komende maanden, onder begeleiding van masters en coaches, uiteraard nog wel waar maken. De eerste reacties zijn wat dat betreft veelbelovend. Lucas: ”De juiste inzichten op het juiste moment in hun ontwikkeling aanbieden en zo deze getalenteerde groep ontwerpers verder te brengen, daar maken ABN AMRO, BNO en DDF zich samen met de andere partners sterk voor.”
Fotograaf: Tim Meijer