Driving Dutch Design is het paradepaardje van de Nederlandse ontwerpsector als het gaat om training, professionalisering en creatief ondernemerschap. Sinds 2013 ondersteunt het programma talentvolle ontwerpers en andere creatieven met een eigen bedrijf.
Over DDD
Wij geloven in de kracht van ontwerp en het vermogen van de ontwerpsector om bij te dragen aan een betere, mooiere en duurzamere wereld. Vanuit deze overtuiging trainen wij elk jaar een geselecteerde groep jonge ontwerpers met top potentieel. Wij doen dit omdat wij zien dat juist zij aan de start van hun carrière vaak worstelen met de vaardigheden die nodig zijn voor succesvol ondernemerschap. DDD ontwikkelt een kwalitatief inhoudelijk programma rond kennis en vaardigheden die deze groep beter equipeert om het zakelijke speelveld te betreden.
De organisatie is in handen van de BNO. Het programma wordt met grote betrokkenheid ondersteund door Stichting Stokroos en het Cultuurfonds, mede dankzij het Ahrend Fonds.
Sinds de start in 2013 hebben we al meer dan 250 creatieve startups begeleid. Voor deze groep zijn we in 2021 Club DDD gestart.
Club DDD maakt zich sterk om je verder te ontwikkelen en te blijven leren, om samen te werken én om elkaars netwerk te delen. Deelnemers treden na het afronden van een programma automatisch toe tot Club DDD en zijn deels ook zelf verantwoordelijk voor de activiteiten.
Driving Dutch Design is een initiatief ABN AMRO, BNO en DDF.
De over all organisatie en coördinatie van Driving Dutch Design zijn in handen van Programmamanager Patrick Aarts Sen.
Patrick is als senior projectmanager werkzaam bij de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en onder meer betrokken bij BNO Educatie: een breed aanbod aan ééndaagse trainingen, meerdaagse programma’s, mentoring, intervisie en coaching dat aansluit op de praktijk van afstudeerders, starters en andere ontwerpers.