Over Driving Dutch Design

In katalysator programma Driving Dutch Design (DDD) helpen ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF) gedreven ontwerpers de volgende stap te maken in hun creatief ondernemerschap.

Ontwerpers zijn eigenzinnige mensen die werken vanuit passie. Een groot idee. En om dat idee uit te kunnen voeren, worden ze ondernemer. Ondernemerschap zit echter vaak niet in het bloed van de ontwerper; bedrijven worden opgericht ten behoeve van het ontwerp en zelden ten gunste van de ontwerper. Via DDD maken ABN AMRO, BNO en DDF van deze ontwerpers ook ondernemers.

Elk jaar selecteren Patrick Aarts (BNO) en Katja Lucas (DDF) mede namens ABN AMRO twintig studio’s voor een intensief professionaliseringstraject. Tien maanden lang volgen de geselecteerde ontwerpers, de Drivers, gezamenlijke masterclasses op het gebied van profilering, financiering, bedrijfsvoering, presentatie en communicatie. Daarnaast ontwikkelen zij zich het gehele traject persoonlijk met een ABN AMRO coach. In april wordt ‘Bureau DDD’ door de Drivers opgericht. In dit tijdelijke bedrijf werken zij toe naar Dutch Design Week (DDW) waar ze hun bedrijven presenteren. Dit doen zij in een gezamenlijke expositie, tijdens het ‘Drivers Pitch Event’. Door het gezamenlijke netwerk en kennis van de initiatiefnemers kunnen ontwerpers aan het zakelijke instinct werken om hun bedrijf duurzaam en succesvol verder te ontwikkelen.

abn-amro-logo
bno-logo
ddf-logo-primair-zw

Kennispartners

logo-cultuurenondernemen
logo-voordekunst
logo-leeway
craen_logo_rgb-42
kpmg_logo_zw

Partners Bureau DDD

schermafbeelding-2020-06-11-om-13.00.49
logo-buitenwerkplaats

© Driving Dutch Design | ABN AMRO, BNO & Dutch Design Foundation